FANDOM

Czarodziejstwo (魔術 Majutsu) jest to sztuka używana przez wszystkich czarodziejów (魔術師 majutsushi) i medium. Wynalezione w starożytnych czasach jako droga do walki z kreaturami spoza przyczyny, było podstawą dla Magicznych Formuł i ich fundamentów. Czarodziejstwo wymaga magicznego elementu, i może być użyta tylko przez ludzi z wrodzoną umiejętnością do kontrolowania elementu.

Zdolność do używania czarodziejstwa jest dziedziczona w sposób podobny do genów, jednak to w jaki sposób można mieć do tego dostęp ma w zwyczaju być różne. Czarodzieje zazwyczaj są w stanie rzucać zaklęcia przez inkantacje lub ruchy, podczas gdy medium potrzebują talizmany, amulety i inne podobne. Zazwyczaj czarodzieje mogą używać naturalne elementy do walki, jak woda, ogień, ziemia, powietrze, błyskawice, choć niektórzy z nich są w stanie manipulować grawitacją, używać leczniczego i defensywnego czarodziejstwa, i takiego, co polepsza ich umiejętności.

Wilkołaki są rasą stworzoną z czarodziejstwa, przez co ich egzystencja jest poza przyczyną.

Podczas wielkiej mrocznej wojny, Nine od Dziesięciu Mędrców próbowała nauczyć ludzi sztuki czarodziejstwa, by walczyć z Czarną Bestią, ale nie było wiele ludzi zdolnych do nauczenia się tego, więc przez to Magiczne Formuły zostały stworzone, które są fuzją czarodziejstwa i nauki.

W świecie BlazBlue czarodziejstwo jest prawie w ogóle nie wspominane, gdyż ten świat ma magię. W świecie XBlaze magia nie istnieje, więc tylko czarodziejstwo jest tam używane.

Obecnie znanymi czarodziejami są: Zwei, Drei, Sechs, Acht, Kuon Glamred Stroheim, Els von Klagen, Mei Amanohokosaka i Nine.

Zobacz także