FANDOM

Łowcy (咎追い toga oi) są niezależnymi ludźmi, którzy tropią buntowników.

BlazBlue

W świecie BlazBlue, łowcy początkowo zajmowali się wielką liczbą agresywnych tworów Czarnej Bestii, i upadkiem ekosystemu. Obecnie łowcy są łowcami nagród (賞金稼ぎ shōkin kasegi), którzy łapią bądź eliminują ludzi z nagrodą nałożoną na ich głowę przez Próżniową Światową Organizację Kontrolującą Informacje.

Łowcy mają własną gildię (ギルド girudo), która istnieje tylko w celu rozprzestrzeniania informacji pomiędzy nimi.

Muszą podążać za czterema porozumieniami ustalonymi przez Kontrolującą Organizację.

Łowcy nagród nie przechodzą żadnych testów, ani nie zawierają żadnych kontraktów. Jedynym wymogiem łowców jest to, by nie angażowali cywilów.

Używają specjalną wiążącą Magiczną Formułę uczoną przez Organizację Kontrolującą do łapania buntowników, a wtedy zgłaszają specjalny kod, który pozwala im odzyskać buntownika. W tym samym momencie łowcy zazwyczaj otrzymują swoją nagrodę. Jeśli buntownik nie zostaje złapany w jakikolwiek sposób, ale, na przykład, zostanie jego obecność zgłoszona do urzędu publicznego, opłata zostaje pobrana z nagrody.

Próżniowa Światowa Organizacja Kontrolująca Informacje nie ponosi odpowiedzialności w przypadku zranień lub śmierci, gdy łowcy próbują złapać buntownika. Organizacja nie udziela żadnych informacji łowcom o poszukiwanych buntownikach, chyba że złożą specjalne papiery i poczekają na odpowiedź co najmniej dwa tygodnie.

Następujący łowcy nagród są znani:

XBlaze

W świecie XBlaze, łowcy są wytrenowanymi najemnikami, którzy mogą zostać wynajęci w celu złapania kryminalistów czających się w świecie przestępczym, w szczególności są oni wynajmowani przez Stowarzyszenie Magiczne lub Agencję Mitsurugi.

Ci płatni mordercy generalnie mają specjalne zdolności. Możliwe jest, że niektórzy z lepszych łowców nagród są nieregularnymi typami Unii, jednak ta informacja nie jest potwierdzona.

Jedynym znanym łowcą jest Avenge, najęty przez Stowarzyszenie Magiczne, by zabić Rippera.